Bristol, Pasaia eta ‘Bristol Kristoa’ hitzaldia

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Pasaiako badiak Historian zehar izan duen garrantzia ukaezina da. Pisu hori modu desberdinetan gorpuztu da herenegun, atzo eta gaur. Denboraren joan-etorrian askotariko errealitateak ikusi ditugu, beren aztarnak modu eta euskarri ugaritan irudikatuz: jendearen bizipenetan, gizartearen egituraketan, eraikinetan, objektuetan, kartografian edota idatzitako agirietan. Horiek guztiek gure iragana islatzen dute eta bere ezagutzan sakontzeko ezinbesteko tresnak dira, bai egun ikusten duguna ulertzeko, baita duela 50 urte, 100, 200 edo 500 urteko kontuetara hurbiltzeko ere. 

Irudi berria Txo!?-ri esker

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Irudi berria prestatu digu Martin Etxauri Sainz de Murieta, Txo!? ezizenez ezagunagoa den artista garaikide nafarrak. Bere lanak Elurmaluta Produkzioaken ikus ditzakezue edo baita hurrengo esteken bidez ere:
Mastodon @txo_elurmaluta
Web orria https://www.elurmaluta.net/home

Irudiaz gain, irudiaren mugimendua ere jaso dugu eta segidan duzue ikusgai.

 

Evan Jonesen hitzaldia

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Uztailak 5, eguerdiko 12:30tan eta Pasai Donibaneko “Kultur Aterpea” aretoan,  Bristoleko Unibertsitateko irakasle den Evan T. Jones doktoreak hitzaldia emango du. “Pasaia, Bristol and ‘El Cristo de Bristol’ (c.1453-1600)” izenburupean, Pasaiako badiak eta Bristolek XV eta XVI. mendeetan garatu zituzten merkataritza-harremanak hizpide izango ditu hizlariak. Harreman horiek, gainera, herriko parrokian gordetzen den ondarean isla dute, “Bristoleko Kristoa” irudian. Hori dela eta, ikertzaileak artelan hori ere hizpide izango du.

Inplosioa

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Gezurra badirudi ere, bost urte pasa dira Moore-ren lan nagusia iruzkindu genuenetik. Horregatik, Traficantes de sueños argitaletxeak La Gran implosión: clase, imperio y crisis climática en el capitalismo zombi argitara eman behar zuela jakin bezain pronto ziztu bizian atera ginen bila. Aitortu beharrean gaude, halere, azalean Potosí ikustean, Moorek bere analisia kasu zehatz horretara ekarri zuela uste genuen. Horrek, liburu-dendara ahalik eta azkarren joaten bultzatu gintuen, aspaldiko gaia izan genuen hori, euskaldunen eta gaztelarren arteko gatazka medio. Euskaldunak kapitalismoan berehala murgildu eta gaztelarren feudalismoa zapaztu zuteneko gatazkaz ari gara.

Martxoak 8

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Martxoak 8 dela eta, ikusi, landu eta zabaldu nahi ditugun ideia batzuk jaso ditugu.

 

2025eko soldaten berrikuspena

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Gure lan hitzarmena dugu oinarri eguneroko kudeaketan, enpresa eta langileen arteko harremanak saretu eta egonkortu asmoz.

Bide horren jarraipena da 2025eko soldata taulen berrikuspena ere.

Hemen duzue GAOn argitaratutakoa.

"Siempre he hecho lo que creo que tenía que hacer: ni me he acobardado ni me he tirado para adelante"

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¿De dónde te viene esa pasión por la historia? No se oye a muchos niños decir que quieran ser historiadores… Creo que, como todo, hay que situarlo en el contexto. Yo no sentí una vocación. Fue algo que fue llamándome la atención a lo largo de mis estudios. Deseche el mundo de las ciencias, porque no me decían nada. Mejor dicho, tuve la tentación de estudiar farmacia, pero la química se me daba muy mal y no me metí en la boca del lobo. En el mundo de las humanidades, a finales de los años 1960, nació el ansia por conocer el pasado. Sospechábamos que lo que nos habían contado era muy poco y además no era así. Adentrarme en lo desconocido me suscitaba mucho interés.

Vivir en comunidad

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No voy a ser muy original. Creo que coincidiré con buena parte de quienes nos formamos bajo el magisterio de Elena Barrena en afirmar que el mayor legado que recibimos fue el de incitarnos a comprender la historia como proceso. Y más concretamente como proceso de cambio, de transformación social, superando para ello, no solo los rígidos análisis de estructuras o de instituciones aparentemente inamovibles, sino también los límites autoimpuestos por la estrechez de las divisiones académicas entre épocas, particularmente entre lo «medieval» y lo «moderno». Nada más ilustrativo, ya en nuestro primer contacto con ella, que aquella asignatura de «Historia Moderna I» que nos obligaba a viajar desde la crisis del siglo XIV a los albores de la del XVII, reflexionando sobre crisis y transiciones, sobre novedades y permanencias, y a cuestionar arquetipos como el arcaísmo medieval o la radicalidad de la novedad renacentista.